петък, 13 март 2015 г.

Ексклузивно! Само в "Таралеж" интервю с най-търсения варненец-човека с плочките

Тук са 15-те плочки
- Здравейте! Как се чувствате като най-издирвания варненец?

- Не само най-издирвания, но и първия човек в Държавата, за който е обявена награда за главата му. Жалко, че само 300 лева.

- Разкажете какво се случи онзи ден, в който повече от 200 хил. човека гледаха клип, в който Вие товарите тротоарни плочки.

- Плочките, които взехме бяха старите. Аз съм взел плочките със съгласието на фирмата изпълнител. Те са разрешавали и на други хора да вземат старите плочки, тъй като при ваденето така или иначе се трошат. Искахме да ги сложим на детската площадка, която се намира на 50-100 метра от мястото, където бяха плочките. В близост има детска градина, детска ясла, а с годините площадката е занемарена, затова реших на доброволни начала да възстановя колкото мога липсващите плочки.

- Сам ли решихте да правите ремонта или заедно със съседите ви?

- Идеята ми беше да започна сам, а те като ме видят да се ентусиазират и да продължим заедно. Имаше такъв пример преди няколко дни, в кв. „Кайсиева градина” мисля, че Иван се казваше човека, и аз реших да последвам примера му. Ние сме няколко блока с няколко входа, хората гледаха през терасите, надявам и за в бъдеще да помагат при ремонта.

- Сега след този шум едва ли ще помогнат?

-  Дали ще помогнат, или ще пуснат щорите, не знам.

- Разкажете ми за момента, който е записан на популярното видео.

- Първо, не съм давал на никой съгласие да ме снима. По закон имам право да заведа дело срещу извършителя на това деяние. Даже заявявам, че съм помогнал на фирмата изпълнител. За надница не претендирам. В обедната почивка бяхме заедно с хората от фирмата изпълнител и те искаха да ми помогнат. Тъй като, и аз през деня съм на работа, в края на работния ден се върнах да довърша, тогава дори един от моите съседи дойде да ми помогне.

 Детската площадка
- За колко плочки става въпрос?

- За 15-16 плочки и няколко блокчета. Още в края на деня ги поставихме и запушихме една шахта, в която децата можеха да паднат.

- Тази площадка, която ремонтирате общинска ли е?

- Да, общинска е, но просто никой не се наема да я ремонтира. Все пак малко инициатива и на гражданите, всичко не може да свърши кмета.

- Как се почувствахте, когато видяхте по телевизията, че сте най-издирвания човек?

- Първоначално го приех с усмивка, няколко часа след това не можех да повярвам, че това нещо е сериозно. Тези, които са снимали клипа са от магазина, в който се продават точно плочки. Да не могат да различат, че вземаме стари плочки, ми е малко странно. Остава да си мисля, че умишлено е направено това видео.

- Защо биха го направили умишлено?

- Може би, за да се запознае с мене (смее се). Като съседи може би ме е виждала дамата и иска да се запознае с мен.

- Продължете за деня след първоначалната усмивка, и след като през един час излизаха представители на Общината и на Полицията да казват, че ви издирват и дават пари за главата ви.

- В интерес на истината вътрешно се притесних, надявам се да остана психически стабилен. Обърнах се към адвоката си.

- Полицията кога ви намери?

- Тази сутрин ме повикаха в първо районно за разпит, след което дойдоха и видяха къде съм поставил плочките и ги снимаха. Надявам се кметът, като види снимките да ме награди.

- Надявате се на тези 300 лева ли?

- Не, не. Аз съм свършил нещо за Общината, като и друг път съм помагал, но не съм го афиширал. След този медиен шум искам да се покаже, че не съм крадец, а съм помагал на хората. Аз имам семейство, имам деца. Всичко това, което казвам в интервюто за вас, съседите ми също го потвърдиха пред Полицията, както и представители на фирмата изпълнител.

- От Полицията какво казаха?

- Не искам аз да говоря от тяхно име. Те имат пресслужба, ща кажат каквото решат.

- От сега нататък какво ще правите с толкова популярност?

- Незнам какво ще стане оттук нататък. Зависи как кмета и институциите ще погледнат на нещата, все пак аз съм искал да направя добро за децата. Дали биха оценили мен като представител на много българи, които искат да направят първата крачка за промяна към по-добро. Така, че ще видим.

-Може ли да дойда да видя и да снимам плочките?

-Да, може. Заповядайте. Те са си там на детската площадка. Днес, когато Полицията беше на оглед ги помолихме да ги оставят, тъй като те все пак са веществено доказателство и можеха да ги вземат. Аз помолих Полицията, те се обърнаха към Общината и в понеделник ще се вземе решение дали плочките ще останат пред блока ни. Засега са на мое отговорно пазене.

- Накрая искате ли да кажете нещо на всички, които ви коментираха по медиите?

- Тези стотици хиляди коментатори по сайтове и по телевизии, ако бяха взели по една плочка, щяхме да оправим улиците на Варна. Благодаря!