четвъртък, 28 март 2013 г.

Актуално

Мира Радева правила "американското изследване": ГЕРБ води с 30%, БСП втора с 16%

Шокиращи данни от американско изследване са взривили част от социологическата гилдия у нас и водещи партийни централи. Числата от него, които се разпространяват от ухо на ухо из политическите среди и предизвикват бурни реакции - от пълно отричане до скрито задоволство, пише в. "Преса". Сондажът, който е отпреди 20 дни показвал, че ако изборите са днес, ГЕРБ би спечелил 30% от имащите право на глас, а БСП - 16%. Такава огромна разлика при продължаващите протести и критики наистина няма обяснение.
Проучването било направено от щатска фондация със знанието на американското посолство у нас. Успоредно с него съществувало и социологическо изследване, но от френски екип. Данните почти се покривали, разказват социолози.

Вестник "Преса" съобщава още, че американското посолство не са отговорили на въпроса дали имат навика да поръчват социологически изследвания и знаят ли нещо за споменатото.

Междувременно социологът Кольо Колев заяви пред бТВ, че собственичката на МВМД Мира Радева стои зад това тайно проучване.

"Аз имам информация, че тя от няколко дни обикаля по всички медии и твърди, че има таен документ. Не се прави така. Нека да излезе и да кажа, че нейната фирма е направила това проучване", допълни Колев.

По телефона се включи и самата Мира Радева, която обвини Колев, че се държи неколегиално.

"Аз съм провела тези изследвания, но никога не съм крила резултатите. Просто още работя по тях. Не исках да ги извадя наяве, преди да приключа работата по тях, защото бях убедена, че ще се случи точно това-скандали и оплюване. Тези проучвания са две различни и независими едно от друго. Много сериозна френска фирма е поръчител на едното. Не съм обикаляла по никакви редакции, за да говоря за тайни проучвания. Единствената редакция, която съм посетила е тази на в. Труд и то, за да поискам картите от последното изследване на Кольо Колев, което беше поръчано от вестника, за да ги сравня с моите резултати", коментира тя.